جمعیت و حکومت دربارۀ استاد عطا مذاکره کردند

گزارشگر:چهارشنبه 13 جدی 1396 - ۱۲ جدی ۱۳۹۶

نخستین نشست حزب جمعیت اسلامی با ارگ در مورد عطامحمد نور به پایان رسید.
صلاح‌الدین ربانی، محی‌الدین مهدی، ستار مراد و واقف حکیمی به نماینده‌گی از حزب جمعیت و حنیف اتمر، معصوم ستانکزی و سلام رحیمی به mandegar-3نماینده‌گی از حکومت در این مذاکره حضور داشتند.
یک منبع که نمی‌خواهد نامش فاش شود می‌گوید که این مذاکرات روی تعیین نماینده‌گان جمعیت بر کرسی‌های «دو وزارت، دو سفارت، یک ولایت و یک فرماندهی پولیس» بوده است.
منبع می‌افزاید که در نشست امروز صرفاً خواست‌های حزب جمعیت اسلامی به گوش ارگ رسانده شده و دو طرف در نشست‌های بعدی بیشتر گفت‌وگو خواهند کرد.
به گفتۀ منبع، شب گذشته صلاح‌الدین ربانی با عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت نشستی داشته و در بارۀ این مذاکرات رأی‌زنی کرده‌اند و رییس اجرایی نیز بر حل مسالمت‌آمیز این جنجال‌ها پافشاری کرده است.
این در حالی است که عطامحمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت روز سه شنبه برای چندمین بار می‌گوید که حکومت برنامۀ ناامن‌سازی بلخ را روی دست دارد. او اما این بار از بریزوبپاش‌هایی در کابل سخن می‌زند و می‌گوید، نهادهای امنیت ملی و شورای امنیت ملی «افراد ولگرد» را در مهمان‌خانه‌های دولتی جمع کرده و به آن‌ها سلاح توزیع می‌کنند تا در برابر بلخ شورش کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :