تعادل در عشق ورزی

گزارشگر:شنبه 21 دلو 1396 - ۲۰ دلو ۱۳۹۶

بخش دوم و پایانی/

mandegar-3وقتی مرد دیگر عاشق نیست
محبت یک موضوع دوطرفه است و تعادلْ زمانی به وجود می‌آید که شما به همان اندازه‌یی که محبت دریافت می‌کنید، به همان میزان هم محبت و عشق هدیه بدهید. هدیه خریدن، مهمان کردنِ شریک‌تان به غذای شب یا سورپرایز کردنِ او اگر از سمت یک مرد باشد، خوب و طبیعی است؛ اما اگر این رفتارها از طرف یک زن به صورت پشت سر هم و همیشه‌گی انجام شود، هیچ ارزشی ندارد. چون هدیه دادن، یک ویژه‌گی مردانه به حساب می‌آید و اگر یک خانم بیش از اندازه‌یی که شریکش به او محبت می‌کند، به او عشق بورزد، دیر یا زود مرد زنده‌گی‌اش را از خود دور می‌کند و دکمۀ عشق یک‌باره در مرد خاموش می‌شود. وقتی یک زن بیش از اندازه به شریکش محبت کند، مرد او را مانند مادرش فرض می‌کند و یادتان باشد که هیچ مردی نمی‌تواند عاشق مادرش شود، بلکه فقط می‌تواند دوستش داشته باشد. پس یاد بگیر که در عشق از شریکت جلوتر قدم برنداری. از این‌که مرد زنده‌گی‌تان برای تان هدیه می‌خرد یا برای‌تان وقت می‌گذارد، شرمنده نشوید و به فکر جبران نباشید؛ چون مردان با انجام این کارها احساس قدرت مردانۀ بیش‌تری حس می‌کنند.
قبل از قلب، ذهنش را تسخیر کن
در شروع یک آشنایی، بهتر است خوب به رفتار و واکنش‌های شریکت دقت کنی تا روحیات او را بیش‌تر بشناسی. از کسانی که او را می‌شناسند، در مورد سرگرمی‌ها و سلایقش صحبت کن و نقاط اشتراک خودت و او را کشف کن. به دنبال این باش که شریکت از چه چیزی خوشش می‌آید و از چه کارها و رفتارهایی بیزار است. سعی کن شنوندۀ خیلی خوبی برای شریکت باشی، چون آدم‌ها بیش‌تر جذب کسانی می‌شوند که مطمین باشند حرف‌های‌شان شنیده و درک می‌شود. وقتی به حرف‌های شریکت توجه کنی، به تدریج شعلۀ یک عشق را در او ایجاد خواهی کرد که برای همیشه ماندنی است. به او نشان بده که برایش اهمیت داری و مهم‌ترین شخص زنده‌گی‌ات در او خلاصه می‌شود. وقتی با او به یک رستورانت می‌روی و او مشغول صحبت کردن می‌شود، هرگز صحبت‌هایش را قطع نکن. حتا اگر موبایلت زنگ خورد، مکالمۀ شریکت را قطع نکن و با این‌کار مطمین باش که او را بیش‌تر به سمت خودت جذب کرده‌ای.
عشق زوری نیست!
بیش‌تر زوج‌ها یک‌دیگر را به دلیل نداشتن حس‌های رمانتیک سرزنش می‌کنند. جملاتی مثل «تو دیگر عاشقم نیستی»، «به من احساس داشته باش»، جملات متداولی در بین زوج‌های جوان است. اجازه بدهید که شریک‌تان، خودش باشد و از او نخواهید که به‌خاطر خوشایندی شما واکنش‌هایی را نشان بدهد که در وجودش نیست. اگر این فرصت را به شریک‌تان بدهید که نقش خودش را بازی کند، به تدریج می‌توانید با ایجاد فضای آرامی که ایجاد کرده‌اید، عشق را هم بین خودتان به وجود بیاورید.
کنترل نامحسوس یادت نرود
کیفیت ارتباط با شریکت را بالا ببر و طوری رفتار کن که او خیالش راحت باشد که در شرایط سخت و زمان‌هایی که به شما نیاز دارد، در کنارش هستی. اگر می‌خواهی شریکت را تحت کنترل داشته باشی و مراقب رفتارهایش هستی، باید طوری ماهرانه این کار را انجام دهی که او حس نکند. این احساس را در شریکت به وجود بیاور که بودن با او برای شما همراه با لذت و آرامش است و وقتی شریکت مطمین شد که وجودش موجب آرامش شماست، به تدریج عشق خودش را به شما نشان خواهد داد. در این بین تعریف کردن، خیلی می‌تواند به بهتر شدنِ ارتباط‌تان کمک کند. یادتان باشد تعریف و تمجید صرفاً از سمت مردان نیست. همان‌طور که یک خانم از تعریف شریکش راضی می‌شود، یک مرد نیز با تعریف و تحسین شریکش، انرژی بیش‌تری دریافت می‌کند و بله! درست حدس زدید! با تعریف شریک‌تان عاشق‌تر می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.