چــای سبــز و ریفـلاکس معـده

گزارشگر:چهار شنبه 16 حوت 1396 - ۱۵ حوت ۱۳۹۶

mandegar-3چای، پس از آب، دومین نوشیدنیِ پُرطرف‌دار و پُرمصرف در جهان است. نوشیدن چای به‌ویژه چای سبز، فواید زیادی دارد؛ از جمله درمان ریفلاکس و سوزش سرِ دل.
ریفلاکس بیماری بسیار شایعی‌ست که دلیل آن، بازگشت اسید معده و دیگر غذاهای هضم‌نشده به مری است. این اختلال باعث نفخ، سرفه، آروغ زدن و دیگر علایم مانند درد در قسمتِ قفسۀ سینه می‌شود.
چای سبز سرشار از مواد مغذی است و تسکین‌دهندۀ موثر دستگاه گوارش و مشکلات ناشی از آن به‌حساب می‌آید. این نوشیدنی سالم در درمان ریفلاکس اسید بسیار مؤثر است. اما به‌عنوان تسکین‌‌دهنده باید با چه چیزی مصرف شود؟
چای سبز طبیعی
چای سبز غنی از پلی‌فنل‌هایی‌ست که نوعی آنتی‌اکسیدان تحریک‌کنندۀ گوارش است و مانع از بازگشتِ اسید و مواد غذاییِ هضم‌نشده به مری می‌شود.
چای سبز با لیمو
این ترکیب به خنثا کردن اسید معده کمک می‌کند. آب‌لیمو نیز منبع غنی ویتامین‌ها و مواد معدنی است و به فرایند هضم کمک می‌کند.
چای سبز با عسل
این ترکیب یک منبع خوب از ویتامین‌ها‌، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است که برای هضم ضروری می‌باشد. این‌ چای یکی از بهترین ترکیبات برای رفع ریفلاکس و تسکین‌دهندۀ سوزش قلب است.
چای سبز و عصاره آلوئه‌ورا
آلوئه‌ورا حاوی پروتئینی است که در آرام کردن درد و التهاب مربوط به ریفلاکس مؤثر است. آلوئه‌ورا باعث آرامش سیستم گوارش و تسریع روند بهبود می‌شود.
چای سبز و شیر بادام
شیر بادام در بدن تعادل ایجاد و همچنین تأثیر غذاهای اسیدی را خنثـا می‌کند، در نتیجه خطر ابتلا به ریفلاکس اسید و سوزش سر دل را کاهش می‌دهد.
نکتـه
همیشه از چای سبز ارگانیک و بدون کافئین استفاده کنیـد تا دچار افزایش خطر ریفلاکس نشوید. همچنین می‌توانید چای سبزِ ساده را جایگزین نوشابه و دیگر نوشیدنی‌های کافئین‌دار کنید. افرادی که دچار اختلال در عملکرد غدد داخلی یا بیماری هستند، قبل از مصرف با پزشکِ خود مشورت کنند.
منبع: سلامت‌نیوز

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.